Llicenciada en Belles Arts i Doctora en Comunicació, Art i Educació per la Universitat de Barcelona. És professora agregada del departament de Didàctiques Aplicades a la secció Didàctica de l’Educació Visual i Plàstica de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona.
Departament de Didàctiques Aplicades.
Secció Didàctica de l’Educació Visual i Plàstica.
Edifici Llevant, despatx nº102. Facultat d’Educació.
Universitat de Barcelona. Campus Mundet.
Passeig de la Vall d’Hebron, 171. 08035 Barcelona.
Telèfon: 93 403 51 47.
Correu electrònic: sburset@ub.edu
La seva recerca se centra en les relacions que s’estableixen entre l’àmbit de les arts plàstiques i el món de l’educació. En aquest sentit prenen especial rellevància conceptes com els de didàctica de l’art, creativitat i cultura visual. Ha publicat diversos articles i capítols de llibre relacionats amb la didàctica de les arts plàstiques, i el desenvolupament de competències en l’àmbit de l’educació formal i la creativitat. Entre les seves publicacions hi destaquen: “La didàctica de l’Educació Visual i Plàstica: entre el discurs visual i el discurs estètic. La perversió del model” (2006); “La transgressió en la representació plàstica: una mirada estàtica a l’estètica. Una revisió a la didàctica de l’educació visual i plàstica” (2007); “Observar, fer i pensar des de la didàctica de l’educació visual i plàstica” (2008); “La vida en un bloc: context i identitat en els adolescents des de l’assignatura d’educació visual i plàstica” (2008); “La dimensión artística de la competencia cultural y artística comprende la apreciación, el disfrute y la expresión artística”(2012), a 7 Ideas clave. La competencia cultural y artística. Alsina, P; Giráldez, A. (Ed.).
També estudia les interrelacions entre text i imatge en diferents contextos i suports de la cultura visual fonamentalment des de dues línies. La primera contempla l’organització d’estratègies i recursos pedagògics per a la seva recepció, ús i creació, a les situacions d’ensenyament-aprenentatge generades a l’aula, i la segona se centra en la comunicació que estableixen i han establert els joves i adolescents a través de les pantalles a les xarxes socials. Algunes publicacions en aquest àmbit són: “Fotoblogs y adolescentes: identidad, imagen y texto en la pantalla” (2009); “Adolescents i fotoblogs: la construcció de la identitat per mitjà del joc” (2009); “Visualidad y visibilidad en Internet. El discurso de los adolescentes en el fotoblog” (2009).
Col·labora en la creació de diferents projectes educatius (cursos, activitats, màsters i postgraus on-line i materials diversos) relacionats amb la didàctica de les arts plàstiques i la cultura visual. Actualment està coordinant la revisió de l’àrea d’educació visual i plàstica dels currículums de Primera Ensenyança, Segona Ensenyança i Batxillerat Artístic, en el projecte PERMSEA (Pla Estratègic per a la Renovació i Millora del Sistema Educatiu Andorrà), que ha estat impulsat pel Ministeri d’Educació i Joventut del Govern d’Andorra.
Així mateix treballa en diversos projectes d’innovació focalitzats en el desenvolupament de les competències transversals i l’avaluació formativa en els Graus d’Educació Infantil, Primària i Comunicació Audiovisual.
Dins de l’àmbit de la gestió, actualment ocupa el càrrec de Vicedegana d’Afers Acadèmics i d’Innovació Docent i coordina el Màster Oficial Educació Interdisciplinària de les Arts de la Universitat de Barcelona.
Línies de recerca
Didàctica de les arts visuals i de l’educació visual i plàstica.
Creativitat i processos educatius i artístics.
Disseny de materials didàctics i productes educatius.
Didàctica del Patrimoni.
Col·laboracions en docència:
Grau en Educació Primària. Universitat de Barcelona.
Màster Oficial Educació Interdisciplinària de les Arts. Universitat de Barcelona.
Doctorat Didàctica de les Ciències, les Llengües, les Arts i les Humanitats.
Anteriorment:
Diplomatura de Mestre Especialitat Educació Primària. Universitat de Barcelona.
Diplomatura de Mestre Especialitat Educació Especial. Universitat de Barcelona.
Diplomatura de Mestre en Educació Física. Universitat de Barcelona.